maandag 19 januari 2009

Kuru Üzümün Faydaları


Kuru Üzüm: Üzümün kurutulmasıyla elde edilen kuru üzüm faydaları açısından çok değerli bir besindir. Bazı besin değerleri yaş üzümden çoktur. A ve B1 vitaminleri ile kalsiyum, potasyum, demir ve sodyum gibi mineralleri içerir. Ayrıca, 100 gram kuru üzümde 290 kalori vardır.

Kuru Üzümün Faydaları: İyi bir enerji kaynağıdır. Kan yapar ve vücudu şişmanlatır. Karaciğer için yararlıdır. Göğüs hastalıklarına iyi gelir. Balgamı söker. Besin değerleriyle özellikle çocukların gelişimini desteklemektedir. Bunların dışında, kuru üzümün içeriğinde ağrı kesici ve eklem iltihapları dahil olmak üzere iltihap önleyen maddeler de bir miktar vardır.

Kuru Üzüm Nasıl Kullanılır? Kuru üzüm doğrudan yenilebileceği gibi reçeli ve kompostosu da yapılır. Ayrıca, bir çok tatlı ve kekin içine de katılmaktadır. Çekirdekleri alınarak karabiber ile beraber yenilirse böbreklere iyi gelmektedir ve böbrek kumlarını dökmeye yardımcıdır. Pekmez ile beraber kansızlığı gidermeye yardımcıdır. Ayrıca, üzüm çekirdeğinden çıkarılan üzüm çekirdeği yağı kalp hastalıkları ve kolesterol için de yararlıdır.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen