maandag 19 januari 2009

Taylan Kümeli 'den Ramazan Diyeti


Sahurda ( Kahvaltı yerine )

1. Seçenek: Yağsız kepekli tost ( İki dilim light ekmek ve bir kibrit kutusu peynir)

2. Seçenek: Bir su bardağı ayran ya da diyet süt, domates, salatalık, maydanoz. Yatmadan önce bir porsiyon meyve (muz, incir, üzüm ve kavun hariç)

3. Seçenek: Doyana kadar, bir yemek kaşığı sıvı yağla hazırlanmış sebze yemeği, salata, 200 gr diyet yoğurt ve bir dilim kepekli ekmek

4. Seçenek: Altı yemek kaşığı pilav, makarna, salata, 200 gr diyet yoğurt (haftada bir iki kere bu mönü uygulanabilir.)

İftar saatinde (öğlen yemeği yerine) Bir su bardağı su ile orucunuzu açın. Bir orta boy pideyi sekiz dilime bölerek, bir dilimini alın. Bir kibrit kutusu peynir, iki dilim hindi pastırma ve bir tane zeytin yenilebilir. Arkasından bir kâse çorba, doyduğunuzu hissetmiyorsanız, bir kâse daha içilebilir. İftarı dışarıda yapıyorsanız, küçük porsiyonlar şeklinde ikram edilenlerden alınabilir.

İki saat sonra (akşam yemeği yerine)

1. hafta: Doyana kadar etli veya etsiz sebze yemeği ve 200 gr yoğurt.

2. hafta: İki gün; doyana kadar sebze yemeği ve 200 gr diyet yoğurt. Üç gün; 100 gr ızgara et, tavuk, köfte veya ton balığını tercih edin, yanında mutlaka salata olsun. Bir gün; bir yumurtalı menemen ya da ıspanaklı omlet hazırlayabilirsiniz, yanında 100 gr diyet yoğurt. Bir diğer gün; sekiz yemek kaşığı barbunya, yeşil mercimek, nohut, kuru fasulye gibi bir yemeğin yanında salata ve 100 gr diyet yoğurt.

3. hafta: 2. hafta gibi olacak.

4. hafta: 2. hafta gibi olacak.

* İki saat sonra Yarım paket bisküvi ya da bir porsiyon meyve ve bir adet diyet bisküvi.

Ya da masum bir tatlı:

1. Elma tatlısı: Bir orta boy elmanın kabuklarını soyarak ortadan ikiye bölün ve üstüne tarçın serptikten sonra fırına koyun, pişirdikten sonra üstüne bir tatlı kaşığı ceviz serperek, bir top diyet dondurma koyarak afiyetle yiyin.

2. Diyet sütlü güllaç: Diyet süt ile yapılmış bir börek dilimi büyüklüğünde güllaç yenilebilir.

3. Diyet süt ile yapılmış muhallebi

4. Üç top diyet dondurma

5. Diyet süt ile yapılmış bir kâse diyet puding

6. Bir kâse meyve salatası (bir kivi, elma, armut, ananas, bir top diyet dondurma)

Taylan Kümeli

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen