dinsdag 20 januari 2009

Selülite karşı alınması gereken önlemler

Diyetisyen Lale Sağlık selülite karşı alınması gereken önlemleri ise şöyle sıraladı:

  • Yeterli ve dengeli beslenmeye ve öğün atlamamaya özen gösterin.
  • Günlük 2,5-3 litre kadar sıvı tüketmeye özen gösterin. İçeceğiniz bol su, hücre ve dokularınızı besleyip toksinleri vücudunuzdan hızla atmanıza yardım edecek, böylece selülit oluşumunu da önleyecektir.
  • Rafine şekerler, hayvansal yağlar ve fast food yiyeceklerden tamamen uzak durup günlük tuz tüketiminizi de sınırlandırın.
  • Damarlarınızın en büyük düşmanı olan alkol ve sigarayı hayatınızdan çıkarın.
  • Güvenilir miktarların üzerinde (300 mg/gün) kafein tüketiminden uzak durun.
  • Haftanın 3-4 gününü 30-60’ar dakika olmak üzere yürüyüş, yüzme, yoga, pilates, jimnastik gibi sporlara ayırmaya çalışın. Böylelikle kan dolaşımınızı artırarak selülit oluşmasını önleyebilirsiniz.
  • Yemeklerinizde kullandığınız yağ miktarını azaltmaya çalışın. Yemeklerinizi kızartma, kavurma şeklinde değil, haşlama, ızgara veya buğulama tarzında pişirme yöntemleriyle pişirin.
  • Çok sık kilo alıp vermekten kaçının.
  • Posa içeriği bakımından zengin sebze, meyve ve kuru baklagillerle tam tahıl ürünlerine beslenmenizde daha fazla yer ayırın.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen